Gepubliceerd op

Hoe kan je afvallen zonder dieet binnen een paar weken zonder honger?

Afvallen zonder dieet, dat willen we allemaal wel maar hoe pak je dat aan?

Vandaag ga je leren wat je het beste kunt doen maar ook wat je vooral niet moet doen als je snel af wilt vallen.

Zit jouw buik je in de weg en wil je er nu eindelijk echt eens iets aan gaan doen maar heb je geen idee wat je het beste kunt doen om dit te bereiken?

Dan ben je hier aan het juiste adres!

Hoe kan je afvallen zonder dieet?

Als je af wilt vallen dan ben je er waarschijnlijk al achter gekomen dat het niet zo eenvoudig is.

Natuurlijk wordt je overal verteld dat het wel zo is, maar je weet ondertussen vast al beter.

Je hebt misschien al verschillende diëten geprobeerd maar niks helpt en wat je nou het beste kunt doen? Daar heb je nog steeds geen antwoord op gevonden.Hoeveel koolhydraten mag je per dag

En geloof het of niet maar eigenlijk is het helemaal niet zo ingewikkeld als je zou denken.

Waarom lukte het jou dan tot nu toe nog steeds niet?

Dat komt omdat je het verkeerd hebt aangepakt!

Afvallen komt eigenlijk neer op een paar eenvoudige uitgangspunten:

  • Leef een gezonde lifestyle
  • Eet voedzame voeding
  • Drink voldoende water
  • Verbruik iedere dag meer calorieën als dat je binnen krijgt

Ik ga je hier zo meteen meer over vertellen maar eerst moet er iets anders van mijn hart!

De voedings industrie liegt je voor

Eigenlijk heb ik er lang over nagedacht of ik dit stukje wel in dit artikel mee ging nemen, maar ik ga het toch doen.

Waarom?

Om de simpele reden omdat deze informatie van essentieel belang is als je zonder jo-jo effect op een gezonde manier blijvend af wilt vallen.

Of je zelf nou ook slachtoffer bent geworden of niet, je kent vast wel iemand die al van alles geprobeerd heeft maar het maar niet voor elkaar kreeg (krijgt) om blijvend af te vallen.

En daar kan niemand wat aan doen, behalve de voedings industrie!

Je wordt namelijk helemaal gek gemaakt met reclames en prikkels die je (on) gemerkt heel de dag voorgeschoteld krijgt.

In deze reclames komen de gelukkigste, vrolijkste en gezondste mensen langs.

Deze mensen gebruiken product X (het product uit de reclame) en doen jou door middel van sluwe marketing trucs geloven dat je dit product moet hebben en dat dit product het einde van jouw problemen is.

Dus ga je met volle moed aan de slag met het zoveelste dieet of afslank shake.

Maar frustrerend als het is, het zal je niet verder helpen.

En als het je al verder helpt dan is het van korte duur.

Ligt dat aan jouw inzet of doorzettingsvermogen?

Nee.

Het ligt aan de firma’s achter die producten!

Ze verdienen (grof) geld door jou die producten te verkopen.

En zeg nou zelf, zou jij, als jij die producten verkocht willen dat het werkt en je iemand verder helpt? Waarschijnlijk wel, maar zo denken ze bij die bedrijven niet.

Bij die bedrijven zijn ze er bij gebaat dat ze wederkerende inkomsten hebben en houden.

Dat doe je niet dor iemand echt te helpen, nee, dat doe je door ze te doen geloven dat hun product werkt maar dat jij verslapt of niet goed je best deed.

Dus kom je terug bij hen (want het werkte eigenlijk beste goed toen je ermee bezig was om dat dieet te volgen).

Hierdoor ga je het dieet nog een keer volgen en zo blijf je een wederkerende klant.eet gezond

Aan de andere kant van de voedings industrie heb je de producten.

Deze producten hebben de meest mooie en schreeuwerige verpakkingen waarop, het liefst zo klein mogelijk, staat wat er in zit, maar vaak met woorden die niemand begrijpt.

Minder suiker in product A. klinkt goed toch?

Maar stiekem zit er een andere stof in die net zo verslavend is en je metabolisme net zo erg (of erger) verstoord las dat suiker dat doet.

Ik kan je hier heel veel voorbeelden van geven maar dat ga ik nu niet doen.

Wat we nu gaan doen is kijken hoe je zonder dieet wel af kunt vallen.

Wil je afvallen zonder dieet volg de volgende tips dan op

Ik ga nu een aantal tips met je delen, tips die je echt gaan helpen als je ze maar opvolgt en ze vol blijft houden.

Ik weet dat we allemaal zo snel mogelijk resultaat willen en dan het liefste met zo weinig mogelijk inspanning van onze kant.

Maar ik beloof je dat als je deze tips opvolgt en vol blijft houden dat je constant, week voor week, beetje bij beetje dichter bij je streef gewicht komt.

Stop met diëten

Het werd misschien in het stukje hierboven al duidelijk. Als je af wilt vallen moet je stoppen met het volgen van diëten!

Die zorgen er namelijk allemaal voor dat je snel afvalt maar het er aansluitend net zo snel weer aankomt. Daar heb je niks aan, wat je wilt is langzaam maar blijvend afvallen.

Crash diëten zijn het ergste, die beloven je op een gezonde manier blijvend verschillende kilo’s per week af te vallen maar dat is roofbouw op je lichaam.

Meer als 0,5 tot 1,0 kilo per week afvallen is erg ongezond en een garantie dat het er net zo snel weer aankomt, hier zorgt het jo-jo effect wel voor.

Eet geen bewerkte voeding meer

Wil je afvallen dan zal je je lichaam moeten leren dat het geen voeding op blijft slaan als vet reserve maar dat het de voeding verbrand door het als energie te gebruiken.

Dat lukt het beste als je voeding eet die dit toelaat.

Helaas zijn al die lekkere (waar je stiekem verslaafd aan bent geraakt) voeding uit pakjes, magnetron maaltijden, snoepjes, koekjes met suiker vol gepropte etenswaren dat niet.

Al deze bewerkte voeding kan je het beste laten voor wat het is.discipline

Niet leuk maar het verhoogt je kans van slagen enorm.

Bewerkte voeding zit vol met slechte E nummers, suikers, smaak, geur en kleurstoffen die je echt niet nodig hebt.

Het is lekker, het is makkelijk maar vreselijk slecht voor je als je je metabolisme (verbrandings) wilt verhogen.

En dat is nou precies wat je wilt bereiken, je lichaam moet de voeding niet opslaan maar gebruiken als brandstof en daarbij wil je dat je lichaam de vetreserves ook gebruikt om te verbranden.

Dit zorgt er namelijk voor dat je vet percentage lager wordt en je buik dus kleiner wordt.

Drink geen vruchtensappen en frisdranken meer

Vruchtensappen en frisdranken vallen eigenlijk ook onder de bewerkte voeding voor wat mij betreft.

Allemaal vol gepropt met toevoegingen die je juist niet meer wilt hebben en bomvol suikers of andere metabolisme afremmende zoetstoffen.

Al lijken vruchtensappen (uit de supermarkt) gezond, dat zijn ze echt niet.drink geen vruchtensappen meer

Dat die vruchtensappen zolang houdbaar zijn zou al een belletje moeten laten rinkelen.

Ze zijn verwarmd, alle voedingsmiddelen zijn eruit gehaald vervangen voor toevoegingen die slecht voor je zijn.

Vers geperst sap direct uit verse vruchten kan je dan veel beter drinken.

Ja, daar zitten ook suikers in maar dat zijn suikers waar nog vezels en voedende calorieën inzitten, iets wat in de lang houdbare sappen uit pakken verwijderd is.

Wat zou ik doen als ik af wil vallen zonder dieet

Nu je een kleine opsomming hebt gehad van wat je beter niet kunt doen ga ik je nog een aantal tips geven van wat je het beste kunt doen om af te vallen.

Zo zou ik het zelf ook aanpakken als ik af wilde vallen.

Drink voldoende water

Water drinken is echt van cruciaal belang als je af wilt vallen.

Het is belangrijk om voldoende te drinken omdat je zo veel sneller de gifstoffen uit uit je lichaam spoelt.water drinken

Verder zitten er in water nagenoeg geen calorien waardoor je er niet ongemerkt van aankomt. Tevens zorgt water voor een vol gevoel waardoor je langer een verzadigd gevoel hebt en je minder zin hebt om tussendoor ongezonde snacks te eten.

Eet minder koolhydraten

Als er iets is waar onze voeding bomvol mee zit dan zijn het wel koolhydraten en laat dat nou precies zijn waar we veel minder van binnen zouden moeten krijgen als je af wilt vallen.

Koolhydraten zorgen voor een piek in je bloedsuiker spiegel waardoor je alvleesklier extra insuline afgeeft om die piek zo snel ogelijk op te vangen.

Als resultaat voel je je energie en futloos en krijg je snel weer trek.

Verder zijn koolhydraten snel te verbranden en kosten ze je lichaam weinig energie om te verbranden, hierdoor leveren ze je geen verzadigd gevoel op en schiet je er dus niet veel mee op.

Nou zijn trage koolhydraten niet erg en mag je die nog blijven eten maar de snelle koolhydraten zijn degene die je uit je voeding wilt verwijderen.

Trage koolhydraten zitten in fruit en groente en snelle koolhydraten in zo’n beetje alles wat slecht voor je is, denk aan chips, koekjes, snoep, wit brood, pasta en alles waar wit meel aan te pas komt.

Amandelmeel is een prima vervanging van normaal meel en kan je prima gebruiken als je bananenbrood of gezonde sesam crackers wilt maken.

Dat doe ik veelvuldig en wil ik je echt aanraden, ze zijn snel klaar, hebben weinig kolhydraten en zorgen voor een lang verzadigd gevoel.

Eet meer eiwittenhoeveel eiwitten per dag

Het tegenover gestelde van koolhyfdraten zijn eiwitten.

Eiwitten zijn moeilijk te verbranden/verteren voor je lichaam waardoor het veel energie komt om ze te verbranden.

Dat is precies wat je wilt omdat je hierdoor langer een vol gevoel hebt en het meer energie kost om ze te verbranden.

Energie die je lichaam haalt uit je aanwezige vetreserves. Wist je dat eiwitten ook de bouwstenen zijn voor je spieren.

Dat is op zich ook al goed nieuws, je wilt namelijk wel vet verbranden maar geen spiermassa verbranden.

Je spieren zorgen voor opname van energie waardoor je lichaam meer vet verbrand.

Het is dus belangrijk dat je je spiermassa op peil houd en deze niet ook verbrand las je aan het afvallen bent.

Eiwitten zitten in vlees, vis, eireren en zuivel.

Eet voldoende goede vetten

In het verleden werd aangenomen dat vet de boosdoener was waardoor je dikker werd, maar tegenwoordig zijn we erachter dat dit helemaal niet klopt.

Als jij denkt dat je vetvrij moet eten om af te vallen dan is dat gedeeltelijk waar maar het is niet zo dat alle vetten slecht voor je zijn.

Wat belangrijk is om te weten is dat gezonde vetten van cruciaal belang zijn als je af wilt vallen.

Deze vetzuren (Omega 3) zijn zijn ook erg goed tegen hart en vaat ziektes en zitten in zalm, sardienes en makreel.

Gezonde vetten zitten in zuivel, kokos en avocado om er maar even een paar te noemen.

Zorg voor voldoende beweginghardlopen

Verder is het hebben van voldoende beweging ook erg belangrijk als je af wilt vallen zonder een dieet te volgen.

Dit kan al heel eenvoudig door wat vaker te wandelen of te fietsen. Je conditie wordt er beter van en je verbrand er extra calorieën mee wat altijd mooi meegenomen is als je af wilt vallen.

Het beste is kracht training omdat je daardoor langer vet verbrand. Daarvoor hoef je overigens niet naar een sportschool als je dat niet wilt.

Thuis een HITT (high intensity interval traning) doen werkt bijvoorbeeld ook erg goed.

Denk aan squaten, opdrukken, buiksper oefeningen en planken.

Met een vet verbrandend trainings programma heb je echt geen sportschool nodig.

Slaap voldoendebeter slapen

Ook voldoende slapen moet je niet onderschatten.

Door voldoende te slapen herstelt je lichaam veel beter van de HITT oefeningen en je vet verbranding werkt veel effectiever als je iedere nacht voldoende slaap krijgt.

Daarbij komt dat als je slaapt je ongemerkt vet verbrand.

Je bent vast wel eens met lichte honger naar bed gegaan en de volgende ochtend zonder honger wakker geworden, toch?!

Afvallen zonder dieet met de Afslank Receptenbijbel

afslank receptenbijbel

Ik heb je nu verschillende tips en ideën gegeven om zonder gebruik te maken van een dieet toch af te kunnen vallen.

Wil je meer informatie en heerlijke koolhydraatarme recepten?

Dan kan ik je de afslank receptenbijbel van Oscar Helm aanraden.

Oscar heeft in een paar jaar met zijn bestseller al 100-den mensen in Nederland en België geholpen om op een verantwoorde wijze vet te verbranden.

Wordt jij zijn volgende succesverhaal?

Klik hier om via mijn unieke kortingslink direct naar zijn website te gaan >>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *