Gepubliceerd op

Hoe kan je snel 5 kilo afvallen in een week? 11 Eenvoudige tips!

Wil je snel 5 kilo afvallen maar weet je niet hoe je dit het beste aan kunt pakken? Dan ben je op de juiste pagina terecht gekomen!

Vandaag ga ik je een aantal handige tips geven die een mooie eerste stap kunnen zijn naar een slankere en gespierdere versie van jezelf.

Pas deze tips zo snel mogelijk toe en je zult merken dat snel afvallen mogelijk is zonder een personal coach in de arm te nemen of maar 500 calorieën per dag te eten.

Hoe kan je snel 5 kilo afvallen?

Vet verbranden is over het algemeen niet echt simpel maar met de juiste tips en een gezonde dosis doorzettingsvermogen kan je snel een paar kilo kwijt raken zonder jezelf daarvoor uit te moeten hongeren.

Of je nou een tijd slecht voor je lichaam hebt gezorgd of dat je aanleg hebt om snel dik te worden er zijn verschillende redenen te bedenken waarom je momenteel niet het lichaam hebt dat je zou willen.

En of het nou over een paar kilo gaat die je kwijt wilt raken of dat je tientallen kilo’s teveel hebt waar je vanaf wilt.

Met kleine stapjes is ieder doel, hoe groot ook, haalbaar.

Snel 5 kilo afvallen in een week met deze 11 tips

Met deze mindset in gedachte kan je een hoop realiseren, en alhoewel je vast wel weet dat bovenstaande ook echt zo is wil je waarschijnlijk best over een langere periode gewicht verliezen maar ben je op deze pagina terecht gekomen omdat je tips wilt hebben over hoe je snel 5 kilo af kunt vallen.

Houd een voedings dagboek bij

Voor ik je tips ga geven hoe je meer vet kunt verbranden als dat je nu doet wil ik graag met een basis tip beginnen.

En alhoewel dit een open deur lijkt kan ik je met een gerust hart vertellen dat deze ogenschijnlijk simpele tip, die misschien zelfs wat flauw en kinderachtig overkomt, echt goed werkt.

Veelal leven mensen gezonder als voorheen maar vragen ze zich af waarom ze niet afvallen of in ieder geval niet zoveel als e gehoopt hadden.

9 van de 10 keer geeft het bijhouden van een voedings dagboek dan een hoop inzichten.

Vaak wordt er aangenomen dat men veel beweegt en gezond leeft maar na al het eten en drinken nauwkeurig bij te houden komt men er dan al snel achter dat er stiekem en ongemerkt toch wat meer calorieën binnenkomen als dat er aangenomen werd.

Wil je snel afvallen dan zal je eerst een goed en eerlijk overzicht van je consumptie willen hebben en dat gaat het allerbeste door goed bij te houden wat je eet en drinkt.

De truc is dan natuurlijk wel dat je echt alles bijhoudt van je grootste maaltijd tot het kleinste detail.

Stop met drinken van vruchtensappen

drink geen vruchtensappen meer

Bij vruchtensappen denk je misschien wel dat ze gezond zijn omdat er vruchten (fruit) inzit.

Maar het zal je verbazen hoe weinig fruit er echt inzit, als het er al inzit.

Wat er vaak wel inzit is een hoop suiker. Het is veelal ook bewerkt en zit vol met slechte E nummers en kunstmatige zoetstoffen en conserveringsmiddelen.

Allemaal ingrediënten die niet thuis horen in een gezond drankje wat je gaat helpen om af te vallen.

Ook zelf geperste vruchtensappen zitten boordevol suiker en veelal zijn de vezels door het juicen verwijderd.

Kortom, wil je afvallen laat alle vruchtensappen dan links liggen, een smoothie is al veel beter voor je en zit boordevol vezels en fruit.

Wil je zelf een smoothie maken? Ik leg je hier precies uit hoe je dat het beste kunt doen.

Stop met eten van bewerkte voeding

Ook voeding die bewerkt is en waar veel conserveringsmiddelen inzitten zijn slecht nieuws als je graag wat kilootjes kwijt wilt raken.

Onbewerkte voeding is per definitie gezonder en beter voor je lichaam, ook als je geen overgewicht hebt is het verstandig om zoveel mogelijk onbewerkte voeding te eten.

Verwijder granen uit je voedings schema

Granen en graan producten zoals brood en pasta zijn slecht nieuws voor je als je af wilt vallen. Een koolhydraat arm dieet is een geweldig idee als je op een verantwoorde wijze af wilt vallen.

Granen zitten bijvoorbeeld boordevol koolhydraten en door koolhydraten te blijven eten zoals je dat nu waarschijnlijk nog doet val je nagenoeg niet af ook al sport je dagelijks.

Koolhydraten worden in je lichaam namelijk opgeslagen als vet, vet dat je niet gebruikt en als eerste zichtbaar is rond je navel.

Wil je buikvet verbranden dan is minder koolhydraten eten het beste om mee te beginnen.

Drink water

water drinken

Eerder had ik het al over hoe slecht het drinken van vruchtensappen is, water is daar en tegen bijvoorbeeld een perfecte vervanging.

Je lichaam heeft water nodig om de gift stoffen in je lichaam goed en snel af te kunnen voeren. Daarnaast is water calorie arm en heeft je lichaam er dagelijks minimaal 1 a 1,5 liter van nodig.

Koffie en thee vallen hier niet onder, het gaat dus om puur water.

Wil je afvallen dan wordt dagelijks drinken van minimaal 2 liter water aanbevolen.

Zorg voor voldoende beweging

Het belangrijkste om af te vallen is je voedings patroon aanpassen maar vergeet vooral het effect van meer bewegen ook niet.

Meer bewegen zorgt voor een beter uithoudingsvermogen wat goed is voor je hart en longen. Door een betere conditie op te bouwen kan je langer sporten waardoor je sneller meer spiermassa kweekt.

Spieren zorgen voor een fitter en strakker lichaam maar belangrijker nog, spieren verbranden energie (vet). Dus hoe meer spiermassa je hebt hoe eenvoudiger afvallen wordt.

Meer bewegen is altijd goed voor je lichaam (mits je geen aandoeningen hebt die sporten/bewegen afraden).

Begin rustig en bouw het langzaam op.

Je hoeft niet gelijk dagelijks de sportschool in te rennen voor resultaat, begin met wat meer te lopen, vaker de fiets te nemen om maar wat lichte en populaire vormen van bewegen te noemen.

Begin met krachttraining

Beweeg je al geregeld? Perfect!

Dan raad ik je aan om met kracht training te gaan beginnen.

Dat kan al heel eenvoudig en hoeft niet direct in een sportschool te gebeuren.

Thuis gewichtheffen met volle flessen water is al een goede start (Wist je dat een liter water gelijk staat aan een gewicht van 1 kilo)?

Opdrukken, squatten, planken…allemaal voorbeelden van krachttrainings oefeningen die je thuis uit kunt voeren voor een beter uithoudingsvermogen en een fitter lichaam.

HITT (High Intensity Interval Training) oefeningen zijn uitermate effectief als je in een korte tijd toch zware spier versterkende oefeningen wilt gaan doen.

Slaap voldoende

Ook voldoende nachtrust moet je niet onderschatten. Door voldoende te slapen herstelt je lichaam sneller van spierversterkende oefeningen en door veel te slapen kan je ook afvallen.

Als je slaapt kom je niet in de verleiding om te gaan snacken en als je een lichte trek hebt en naar bed gaat zal je merken dat je trek de volgende ochtend weg is.

Je lichaam zal namelijk ’s nachts (terwijl je slaapt) je vet reserves aan spreken om de benodigde energie te krijgen die het nodig heeft.

Vermijd stress

Als je spanningen hebt of simpelweg gestresst bent dan is afvallen al een stuk mmoeilijker als op momenten dat je geen stress ervaart.

Je lichaam heeft namelijk Cotisol (een stress hormoon) en door extra Cortisol in je lichaam te hebben wordt je interne vet verbrandings systeem verstoord.

Het resultaat hiervan is dat je minder eenvoudig afvalt.

Vermijd snelle koolhydraten

Snelle koolhydraten zijn slecht nieuws als je af wilt vallen.

snelle koolhydraten

Deze koolhydraten zitten in wit brood, witte pasta, witte rijst, koekjes, snoep en frisdranken/vruchtensappen.

Je lichaam heeft wel wat koolhydraten nodig maar dat aantal moet je zo laag mogelijk houden als je snel af wilt vallen.

Met trage koolhydraten in fruit en groente is niets mis, houd alleen wel de hoeveelheden in de gaten.

Beweeg/sport je heel veel dan heeft je lichaam deze trage koolhydraten ook nodig om energie geleverd te krijgen en dus kan het met een actieve levensstijl ook geen kwaad om er wat meer van binnen te krijgen.

Verhoog de eiwitten in je dieet

Een ander punt waar je even bij stil moet staan als het op je voeding aankomt is dat je voldoende eiwitten binnen krijgt.

Eiwitten zijn belangrijk voor het herstel van je spiermassa, als er iets is wat je niet wilt is dat je tijdens het afvallen je spiermassa verbrand.

Je wilt geen spieren maar uitsluitend vet verbranden en dat kan je doen door gezond en gevarieerd te eten maar vooral door te zorgen voor voldoende eiwitten in je dagelijkse voedings schema.

Een ander voordeel van eiwitten eten is dat eiwitten moeilijk verteerbaar zijn waardoor je lichaam meer energie moet leveren om de eiwitten te verbranden.

Dit zorgt er dan ook weer voor dat je meer energie kwijt raakt tijdens de verbranding van eiwitten waardoor je eenvoudiger afvalt.

Met bovenstaande tips moet snel afvallen geen probleem voor je zijn. Misschien is 5 kilo in een week iets teveel van het goede.

Ik ben een voorstander van rustiger afvallen over een langere periode.

Pas bovenstaande tips zo snel mogelijk toe, houd ze vooral vol wat echt goed te doen is en een halve tot 1 kilo per week afvallen moet dan goed te doen zijn.

Afvallen met de Afslank receptenbijbel van Oscar Helm

afslank receptenbijbelDe bovenstaande 11 tips die ik je hierboven gegeven heb zijn een perfecte basis voor als je op een verantwoorde manier af wilt vallen.

Wil je meer informatie EN meer dan 100 koolhydraatarme recepten dan kan ik je de Afslank receptenbijbel van Oscar Helm aanraden.

Oscar geeft je alle tips, adviezen en recepten die je nodig hebt om op een gezonde manier af te kunnen vallen op basis van een koolhydraatarm dieet.

Wil je de afslank receptenbijbel kopen zonder risico te lopen maak dan gebruik van deze link en krijg 60 dagen bedenktijd om te beslissen of je het ebook of het hardcover boek inclusief de 5 bonussen wilt houden.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *