Gepubliceerd op

Strakke buik krijgen? Pas deze tips vandaag nog toe!

strakke buik krijgen

Een strakke buik krijgen willen we allemaal wel maar het lijkt erop dat niet iedereen erin slaagt. Hoe dat komt en wat je er tegen kunt doen vertellen we je vandaag.

Als je plaatselijk af wilt vallen dan zal je al snel merken dat dit helaas niet lukt.

Natuurlijk kan je je erop focussen om een slanke buik te krijgen en dat is heel goed mogelijk maar het is niet zo dat je alleen in je buik gebied je vetpercentage kunt verlagen.

Buikvet verbranden is ook niet zo eenvoudig als je zou denken, heb je bijvoorbeeld een trage verbranding dan zal je ongetwijfeld al gemerkt hebben dat het je heel veel moeite kost om slanker te worden.

Het is niet zo dat het voor jou onmogelijk is, maar je zult wat meer moeite moeten doen om het zelfde resultaat te halen als iemand met een snel metabolisme (een snelle vet verbranding).

Hoe je je metabolisme verhoogt, wat je het beste kunt eten en welke buikspieroefeningen je het beste regelmatig uit kunt voeren om een strakke buik te krijgen zie je hieronder.

Hoe kan je een strakke buik krijgen?

hoe krijg je een strakke buik

Als je hier op deze pagina terecht bent gekomen dan is de kans groot dat je op zoek bent naar tips en advies om een strakke buik te krijgen.

Het is ook niet gek dat je hier naar op zoek bent gegaan, ondanks wat een hoop goed bedoelde adviezen je doen geloven dat het heel eenvoudig is om je buik strakker te krijgen zal je gemerkt hebben dat dat niet echt zo is.

Pas je lifestyle aan

Door het leven dat we leiden, en dan met name de lifestyle die we onszelf aangemeten hebben, is het niet altijd even simpel om af te vallen.

Als je echt wilt dat je een strakkere buik krijgt dan zit er niets anders op om je levens stijl aan te passen.

We hebben namelijk heel de dag toegang tot eten en hoeven er heel weinig actie voor te ondernemen om er aan te komen.

En daarbij komt dat we veel te weinig beweging hebben.

Deze 2 factoren bij elkaar zorgen ervoor dat we heel snel aankomen en maar heel moeilijk afvallen.

Eet gezonder

De grootste boosdoener dat we met zijn allen dikker en dikker worden is dat we veel te ongezond eten. Het makkelijke, voorverpakte en lang houdbare voedsel dat we eten is dan misschien wel lekker makkelijk.

Maar aan de andere kant zorgt het er ook voor dat we door de overdaad aan koolhydraten heel snel ongebruikte energie opslaan.

Door teveel koolhydraten binnen te krijgen wordt je snel moe, sla je meer energie op als dat goed voor je is, en die opgeslagen reserves aan energie die opgeslagen worden als vet zorgen ervoor dat je dik wordt.

Koolhydraatrijke maaltijden zorgen er dus voor dat we meer eten als goed voor ons is.

Zorg voor meer beweging

hardlopen

Aan de ene kant eten we dus teveel koolhydraatrijke voeding, maar aan de andere kant bewegen we veel te weinig.

Stel je hebt een actieve levens stijl, dan kunnen die extra koolhydraten nog geen eens zo veel kwaad.

Natuurlijk krijg je dan veel koolhydraten binnen, maar als je van je lichaam meer inspanningen vraagt dan heb je ook meer energie nodig, energie die je uit de opgeslagen koolhydraten haalt.

Maar je hebt waarschijnlijk niet, of niet genoeg, beweging.

Hierdoor sla je de extra koolhydraten die je lichaam op dat moment niet nodig hebt op in je lichaam en het meeste hiervan wordt opgeslagen als buikvet.

Dat is dan dus waar je buikje vandaan komt.

Het is dan misschien makkelijker gezegd als gedaan maar als je de inname van koolhydraten niet verminderd dan zal je die extra opgeslagen energie reserves aan moeten spreken en dat kan je alleen maar doen door meer energie te gaan verbruiken.

En dat doe je simpelweg door meer en actiever te gaan bewegen.

Welke koolhydraten zijn slecht voor je als je een strakke buik wilt krijgen?

Ik heb je al verteld dat het eten van koolhydraten slecht nieuws is als je een strakke buik wilt krijgen.

Nou is dat niet het hele verhaal.

Koolhydraten kan je namelijk onder verdelen in 2 grote groepen, namelijk de snelle en de trage koolhydraten.

Ik ga je niet lastig vallen met het hele verhaal achter deze 2 groepen maar ik ga je wel even kort uitleggen wat het verschil tussen beide groepen is zodat je beter begrijpt waarom je sommige voedingsmiddelen beter niet kunt nemen en waar je op moet letten.

Snelle koolhydraten zijn slecht nieuws als je af wilt vallen

Wil je vet verbranden dan zijn snelle koolhydraten degene die je wilt vermijden. In snelle koolhydraten zit namelijk heel weinig energie en ze worden snel in je lichaam opgenomen.

Hierdoor krijg je een snelle en hoge piek in je bloedsuiker spiegel.

Daar kan je lichaam niet goed mee omgaan en dus zorgt het ervoor dat die piek snel opgevangen wordt.

Dit doet je lichaam door via je alvleesklier veel insuline vrij te geven waardoor de hoge piek in je bloedsuiker spiegel wordt opgevangen.

Snelle koolhydraten zitten in frisdrank, vruchtendrank, energiedrankjes, koekjes, graanproducten, brood, aardappelen, snoep, deegwaren.

Ik kan nog wel even door gaan maar je begrijpt het waarschijnlijk wel he?!

Alles waar je veel van kunt eten zonder er echt een vol, verzadigs gevoel aan over te houden zit vol met snelle koolhydraten en die kan je het beste laten staan.

Eet alleen nog maar trage koolhydraten

eet gezond

Dan blijven de trage (of langzame) koolhydraten nog over. Voeding waar deze groep in voor komt zorgt ervoor dat je bloedsuiker spiegel veel minder snel stijgt.

Hierdoor is er veel minder insuline nodig om die piek mee op te vangen.

Langzame koolhydraten worden dus veel minder snel in je lichaam opgenomen, je lichaam moet hier veel meer moeite voor doen om het te kunnen verbranden (wat ook weer extra energie kost en dus goed nieuws is als je af wilt vallen).

Trage koolhydraten zijn onderdeel van een uitgebalanceerde voeding, voeding waar je snel een verzadigd gevoel van hebt terwijl er ook nog eens heel weinig caloriën inzitten.

Deze koolhydraten zitten veel in groente, ook in volkoren producten maar die zou ik zeker in het begin ook links laten liggen om zo snel mogelijk resultaat te boeken.

Verder zal je merken als je een koolhydraatarm dieet volgt dat je de eerste week al direct resultaat ziet, afhankelijk van hoeveel overgewicht je hebt zal je dan ook meer afvallen.

Wat ook nog leuk is om te weten is dat koolhydraten vocht vast houden, begin je dus met een koolhydraatarm dieet dan houd je lichaam ook minder vocht vast en een liter vocht staat gelijk aan een kilo lichaams gewicht.

Zijn buikspier oefeningen goed als je strakke buik wilt krijgen?

Naast het aanpassen van je voedingsschema is meer beweging dus ook heel goed voor je als je af wilt vallen.

Door meer te bewegen verbrand je meer energie en gaat je metabolisme (je vetverbranding) omhoog.

Sporten zoals fietsen, wandelen, hardlopen en zwemmen zijn goede sporten om dit proces in gang te zetten.

Deze sporten zijn cardio (hartslag verhogende sporten).

Wat nog veel effectiever is als cardio is krachttraining.

Door krachttraining toe te passen zal je lichaam, in tegenstelling tot cardio sporten, ook nadat je allang niet meer aan het sporten bent nog steeds vet verbranden, dat is dus goed nieuws als je een strakke buik wilt krijgen.

Buikspier oefeningen zijn bijvoorbeeld heel goed om thuis uit te gaan voeren!

Let wel op dat je niet gelooft dat je zonder op je voeding te letten met een paar buikspieroefeningen een strakke buik kunt krijgen.

Natuurlijk is het zo dat je buikspieren strakker worden als je ze traint en sterker maakt maar als je niet zorgt dat het vetlaagje er omheen verdwijnt of kleiner wordt dan kan je buiksperoefeningen doen zoveel je wilt maar zal je geen effect zien.

9 Buikspieroefeningen video voor een strakke buik

Ben je op zoek naar oefeningen voor een strakke buik dan kan ik je aan raden om onderstaande video te kijken.

Op deze video staan 9 verschillende oefeningen die je uit kunt voeren om een sterkere en strakkere buik te krijgen.

Een strakke buik met de Afslank Recepten Bijbel

afslank receptenbijbel

Ik heb je nu een aantal tips en adviezen gegeven die je zeker gaan helpen als je een strakke buik wilt krijgen.

Pas ze vandaag nog toe en blijf ze toepassen voor het beste resultaat.

Wil je nou meer tips en ben je op zoek naar heerlijke recepten zonder snelle koolhydraten?

Neem dan eens een kijkje op de website van de Afslank Recepten Bijbel van Oscar Helm.

In de afslank receptenbijbel staan meer dan 100 gezonde recepten en legt Oscar je precies uit hoe je snel en effectief af kunt vallen zonder jojo effect.

Heel veel succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *